Jsme ScioŠkola v Dejvicích, která vznikla v září 2017 jako jedna z prvních ScioŠkol v Praze. Naším cílem je vytvářet bezpečné, podnětné a respektující prostředí, kde se děti učí s radostí, rozvíjejí svou samostatnost, zodpovědnost a spolupráci. Věříme, že vzdělávání má být smysluplné a přizpůsobené potřebám každého dítěte. Pracujeme v menších skupinách, klademe důraz na individualizovaný přístup a podporujeme děti v objevování jejich silných stránek. Naši průvodci jsou partnery na cestě za poznáním a společně s dětmi i rodiči tvoříme školu, do které se děti těší.

Každá ScioŠkola je trochu jiná, byť ve všech vycházíme ze stejných principů a uplatňujeme stejné metody. Základem našeho přístupu je kombinace pestré škály formátů, v nichž se děti učí, důraz na zážitkové vzdělávání a velký podíl dětí na chodu školy.


Organizujeme spoustu akcí ve škole i mimo ní. Naše děti se podílejí na různých projektech nebo samy některé vytvářejí. Podívejte se na různé příklady aktivit nebo výstupů z naší školy.
Pod tímto odkazem najdete podrobné informace k zápisu do 1. ročníku – jak probíhá přijímací řízení, jaká jsou kritéria přijetí a jak postupovat při podání přihlášky. Přihlášku můžete vyplnit už nyní, podmínkou přijetí je soulad rodičů s hodnotami ScioŠkol a vhodnost programu pro dítě.
Pod tímto odkazem najdete všechny informace o přípravné třídě – koho je určena, jak probíhá přijímací řízení i co vaše dítě v přípravné třídě čeká. Přihlášku můžete vyplnit už nyní, podmínkou přijetí je doporučení ŠPZ a soulad rodičů s hodnotami ScioŠkol.
Pod tímto odkazem najdete všechny informace o přestupu do ScioŠkoly během školního roku – aktuální volná místa, postup přestupu i to, jak probíhá týden na zkoušku. Přihlášku můžete vyplnit kdykoliv, přestoupit je možné v průběhu celého roku.
Každá ScioŠkola je trochu jiná, byť ve všech vycházíme ze stejných principů a uplatňujeme stejné metody. Základem našeho přístupu je kombinace pestré škály formátů, v nichž se děti učí, důraz na zážitkové vzdělávání a velký podíl dětí na chodu školy.
V naší škole učíme děti vázané písmo, protože věříme, že je důležité dbát na komplexní rozvoj dětí i v době moderních technologií. Odborné poznatky ukazují, že psaní vázaným písmem podporuje mozkovou aktivitu, rozvíjí paměť, motoriku a celkový proces učení. Zároveň klademe důraz na to, aby děti uměly vázané písmo nejen psát, ale i číst. Respektujeme také individualitu každého žáka a víme, že jejich rukopis se v průběhu času přirozeně vyvíjí.
V naší škole učíme matematiku podle Hejného metody, protože podporuje kreativní a inovativní přístup k učení. Děti se učí uvažovat v souvislostech, kriticky přemýšlet a využívat matematiku v běžném životě. Zároveň víme, že každé dítě je jiné, a proto kombinujeme Hejného metodu i s prvky klasické matematiky, když je potřeba více procvičit některé operace.
Rodičům, kteří se chtějí o metodě dozvědět více, doporučujeme stránky: Pro rodiče | H-mat
I ve školství platí, že každému vyhovuje něco jiného. Každý rodič má jiná očekávání, touhy, ambice. Výběr správné školy může předejít řadě nedorozumění.
Nekouskujeme poznávání podle předmětů, ale podle toho, jak se věci ve světě dějí. Velká část práce se odehrává v projektech vycházejících z každodenního života, v kterých poznatky přicházejí v souvislostech.
Ve ScioŠkole se děti nepotkávají jen se spolužáky ve své třídě, která je sama o sobě multiročníková. Vedle toho máme vyhrazený čas i pro práci ve skupinách, kde se potkávají děti úplně ze všech ročníků. Rozvíjíme tím schopnosti dětí pracovat v týmu a kolektivu a vnímat potřeby druhých.
Během týdne mají děti vždy vymezený prostor, jehož náplň si určují samy. Učí se tak pracovat s vnitřní motivací, plánovat a rozvrhnout si čas, dosahovat cílů. Konkrétní oblast necháváme na dětech.
Chybami se člověk učí, říká slavné pořekadlo. Vracíme chybování původní smysl, který překryly pětky a poznámky v žákovské knížce. Vědomě s chybami pracujeme, necháváme děti je udělat, přijít na ně a odnést si z nich cenné zkušenosti.
Pravidelně hodnotíme individuální posun dítěte na setkání průvodce, rodiče a dítěte. Neznámkujeme a hlavně neporovnáváme děti mezi sebou. Respektujeme, že každý má talent na něco jiného. Nechceme, aby rozdělování na „dobré matikáře“, „šprty“ nebo „špatné češtináře“ zanechalo na dětské duši trvalé následky.
Ve ScioŠkole jsme všichni na jedné lodi a pravidla fungování tvoříme společně. Děti na nich mají zásadní podíl a lépe je tak berou za svá. A také mohou prožít důsledky, které s sebou některá rozhodnutí nesou.
Záleží nám na tom, aby s dětmi pracovali lidé, kteří jim mají co předat. Splňujeme požadavky na podíl pracovníků s pedagogickým vzděláním, při výběru průvodců je ale naším hlavním kritériem životní zkušenost a schopnost děti nadchnout. Síla značky Scio a autorita zakladatele Ondřeje Šteffla nám pomáhají s takovými lidmi spolupracovat.